torsdag 27 november 2008

Nu är det jul häri vårt hus!

Världens bästa högtid är här, egentligen först på söndag men i vår familj tjuvstartar man oftast. Jag lånade en julskiva av mamma i helgen som har gått varm hela veckan. Micke har nog redan hunnit ledsna.
Jag och Tilda hade shopping dag i går, onsdag. Jag inhandlade en julstjärna, två löpare och julgardiner. Lillebror betalade det mesta, tack och bock.
På lördag ska jag jobba på Ripans julbord. Mysigt! När jag vaknar på söndag är Micke tyvärr borta, handbollsmatch med flickorna. Jag ska ägna hela dagen åt bakning. Lussebullar, knäck och rischoklad står på listan.
Tomte på fönsterbrädan.

Julfönster!

Jag klädde min ljuskrona med granris.


Kökshanduken köpte jag förra året på Åhléns.

Jag fick min julklapp tidigt av Isak, kanonfina julgardiner!!
Tack så mycket lillebror!

Mammas julgardiner pryder våra köksfönster.

3 kommentarer:

Emma sa...

Gudans vad mysigt med jul, här ska vi göra jul idag, jag är egentligen lite emot det. Först på söndag är det egentligen dags men jag har ju redan tjuvsmakat julmust så jag kan lika gärna julpynta idag.. =)

Anonym sa...

Äntligeen ett nytt inlägg! Du måste börja lägga piskan på ryggen med bloggen så att jag har något att läsa på kvällarna :D
Fina gardiner du fick av din bror.. speciellt då jag har likadana :D hehe.

Glöm inte att det kanske inte blir bak hela söndag! Skyltandet you know!

Jag fattar förresten inte den här kommentarsgrejen på din blogg.. man kan ju som inte välja att vara från en annan blogg där man skriver sitt namn och url :/

Emma sa...

hejsan! Hoppas du haft bra jul och nyår och får ett bra 2009! Många kramar