söndag 27 april 2008

Laukku



Jag och Micke har varit ute hela helgen, hur mysigt som helst.
På lördag var det pimpeltävling i Stenbacken tillsammans med Mickes två morbröder, Ingvar och Bengt, samt deras barn. Vi for upp mot Abisko tidigt på lördagmorgon efter en mysstart med frukost och kramar. Pimpeltävlingen drog igång klockan 11. Mickes morbror Ingvar fick två rödingar på ca trettio centimeter vardera. Eftersom det inte var så många som hade fått fisk låg han bra till och fick faktiskt motta femte pris i form av en platttv. Själv låg jag på en renhud och njöt av solen och den friska luften hela dagen, någonting som visade sig i ansiktet dagen därpå. Efter tävlingens slut följde vi med dem till deras ark som var placerad en bit längre upp. Grillning, kaffe, prat och ännu mera solsken fortsatte fram tills Ingvar skjutsade hem oss kring halv 8 tiden. Köttfärssås och spaghetti till middag var välbehövligt efter en heldag i solen. Efter maten smällde vi bägge två av på soffan.

Dagen därpå var det till allas förvåning söndag. Tänka sig! Jag hade lyckats dra på mig en rejäl solbränna från dagen innan, så Micke fick sig både ett och två goda skratt under vår frukosttajm! Vi åkte till Vesa och Christina i Kurra, hämtade Mickes skoter och drack en kopp kaffe. Sen åkte vi mot Laukku och hälsade på Mommo och Birger. De bjöd på fika efter att vi hade varit ute och pimplat, dock utan fångst.
Det blev storshopping på Coop direkt när vi kom hem, nu riskerar vi inget dåligt hungerhumör framöver.

Nu ska jag gå och umgås med min kille i köket. Medan han fixar disken ska jag läsa nya "Hem ljuva hem".

1 kommentar:

hemma bäst sa...

vad mysigt att se bilder hemifrån! kram jennie