fredag 2 maj 2008

Torsdag vid Jölket

Av någon anledning är Micke väldigt pigg och rask på morgonen när solen skiner genom fönstret. Inte mig emot, jag gillar också att vara ute tidigt. Vi åkte till Vittangi direkt efter frukosten igår. Mamma bjöd på morgonkaffe och sedan bar det av mot Jölket i Rovakka.
Micke och jag
Mommo och Birger
Emma hade med sina kompisar från skolan.
Elisa och Josef hittade också dit.

Jag dricker precis mitt morgonkaffe, som fick vänta ett bra tag i dag. Micke åker till fjällen med sina kompisar under helgen och for iväg ganska tidigt medan jag fortsatte pula med disken. Han kom tillbaka ganska snabbt eftersom han hade glömt sitt fodral till solglasögonen och sen ringde han inte långt efter och bad mig komma med sovsäcken till Paksuniemi.
Jag blir alldeles chockad över mig själv och mina nya talanger, att jag har så bra koll på grejer numera, kanske blir man det när den andra är snäppet värre vad gäller oordning.
Efter kaffet och lite smått och gott ska jag åka hem till Vittangi. Idag ska jag gå på gymet och röra på fläbbet. Mamma har varit jätteflitig med morognpromenader och gym den senaste tiden och jag gråter krokodiltårar över mitt skadade knä, som gör att jag inte kan springa. Nåväl, ingen idé att hänga läpp. Solen skiner idag igen!

1 kommentar:

Emma sa...

Tackar för trevligt sällskap!=)